aboutamanda

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda Wiman - 29 april 2013 17:21

Hej alla, jag tycker skitsnack och mobbing har gått för lång. Nu är de slut. Jag kan inte säga att jag aldrig snackat skit om någon för de har jag men jag har ångrat mig efter. Jag vet själv att man blir sjukt sårad. För ett tag sedan berättade jag för er om två killar som ringde mig samtidigt som jag va med Elias, Thomas och Tova. Dom kallade mig hora, äckel, sa att jag va så ful att jag skulle dra åt helvete. Thomas tog telefonen och pratade med dom, dom kallade honom bög och sa att han va den tjockaste killen dom sätt osv.. En av dom killarna är 97:a och en 99:a. Jag undrar bara om det är okej att sitta och säga en massa sånthär för att man inte bor på samma ställa, dom här killarna bor på fastlandet, jag har träffat 97:an 2 gånger och 99:an 1 gång. Jag trodde någe helt annat om dom. Seriöst, hur omogen får man va..? Även fast jag och mina vänner som dom sagt saker om inte tar åt oss så blir man sårad. Jag har lust att hänga ut doom här killarna här på bloggen så att alla vet vilka omogna killar de är men jag är inte så omogen.

Man kan läsa typ dagligen om ungdomar som tar livet av sig för att dom blir mobbade, jag vet en tjej som inte orkade med livet mer och tog sitt liv. Hon är grymt saknad. Sen vet jag en tjej till här på ön som känner sig så utsatt, för tre år sedan vägde hon mycket och va inte den smalaste, idag är hon smal. HON ÄR SMAL! Fattar ni?! Dom flesta här på ön vet vem jag snackar om. Denna tjej är grymt söt och sen glädjespridare. Hon har gått ner sjukt mycket i vikt. Man blir fan stolt över henne. Idag ser hon ut som en perfekt tjej. Ni kallar henne fet. Hon är inte fet. Hon är fin precis som hon är. Igår blev hon inbjuden i en chatt av en tjej och den tjejen sitter sen och trackar henne. Fy för sånna människor. Jag vill inte att någon tar illa upp av detta men dehär är sant, de måste få ett slut. Den här tjejen skrev på en bild på instagram igår: "Säg vafan ni vill om mig nu för jag bryr mig absolut inte längre... Men jag orkar inte mer... Och nästan ingen hjälper mig? Well jag vill inte leva längre! Och är sjukt tacksam om jag får dö precis nu! Bryr mig inte om hur, bara jag dör."

Alltså jag blir sjukt ledsen av att läsa sånt. Att ni aldrig fattar?!


DE RÄCKER NU.

Puss på er.

Av Amanda Wiman - 25 april 2013 23:10

Imorgon ska jag sätta mig vid datan och berätta hur allt ligger till, det är så många olika saker.. Tex förra helgen ringde några killar från fastlandet (känner dom) och hade lite skoj med att mobba mig, mina vänner och familj.. Dom gick för långt och sårade enormt mycket..!

Puss

Presentation

Amanda Wiman heter jag, 17årig tjej från Visby.
Här berättas om mitt ungdomsliv.
Fyller 18år den 10 Juni.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards